Frequently asked questions

Staat het antwoord niet tussen deze vragen? Neem contact op via hello@cerami.be.


Zijn de producten oven- en vaatwasbestendig?

Alle producten mogen in de vaatwasser. Laad deze best niet te vol zodat er geen andere producten tegen kunnen botsen tijdens het wassen.

Gezien ieder stuk twee keer boven de 950 graden gebakken wordt, vormen ook de oven of microgolfoven geen probleem. Let wel op bij plotse temperatuurverschillen en plaats nooit een bord rechtstreeks van de koelkast in de oven of uit de oven rechtstreeks op een koud oppervlak. Hierdoor zou je keramiek kunnen barsten.

Zal mijn product identiek zijn aan de afbeelding die ik op de website zie?

Ieder bord, tas of kom wordt met de hand op maat gemaakt. Hierdoor zal ieder stuk er ietwat verschillend uitzien. In deze authenticiteit schuilt dan ook de meerwaarde van met de hand gemaakte keramiek. Er bestaat dus altijd de kans dat de vorm, kleur of afmetingen ietwat afwijken van de foto’s op de website. Is er toch iets mis of heb je een probleem? Gelieve zo spoedig mogelijk na ontvangst van je producten en zonder deze te gebruiken contact op te nemen via hello@cerami.be (met vermelding van je bestelnummer).

Welke betaalmethoden worden aanvaard?

Bestellingen kan je betalen via Mollie of overschrijving.

Hoe kan ik mijn cadeaubon gebruiken?

Je kunt je cadeaubon op twee manieren gebruiken. Breng tijdens je afspraak je cadeaubon mee en we zullen deze ter plekke verwerken. Bestel je liever online? Stuur een mail naar hello@cerami.be om een unieke code te ontvangen. Deze kan je vervolgens gebruiken om je aankoop online af te ronden.

Wat is de levertijd voor mijn bestelling?

Het maken van keramiek is een ambachtelijk proces (meer info hierover lees je hier). Alle producten worden met de hand gemaakt nadat een bestelling is geplaatst. Omwille van dit arbeidsintensieve proces, moet je rekenen op een levertijd van 8 tot 12 weken. Indien de levertijd zou afwijken o.w.v. specifieke factoren, word je hier tijdig van op de hoogte gebracht.

Hoe komen de producten tot bij mij?

Je bestelling kan worden afgehaald in de showroom of kan worden verzonden. Bestel je een volledige set of servies, neem gerust even contact op om de ophaling of verzending te bespreken.

Waar leveren jullie?

Momenteel leveren we enkel in België. Heb je vragen over zendingen naar andere landen, neem contact op via hello@cerami.be en we bekijken samen de mogelijkheden.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Gezien we enkel werken met bestellingen op maat, kan je producten niet retourneren. Is er toch iets mis of heb je een probleem? Gelieve zo spoedig mogelijk na ontvangst van je producten en zonder deze te gebruiken contact op te nemen via hello@cerami.be (met vermelding van je bestelnummer).

Vanwaar de keuze voor keramiek uit Portugal?

Portugal combineert een diepgewortelde traditie in keramiek met een ambachtelijk vakmanschap. Met klei en grondstoffen uit het Portugese landschap creëren we niet alleen hoogwaardige keramiek, maar ondersteunen we tevens de lokale economie.